Blog
Filip

Digitaal communiceren met klanten.

Jouw klanten komen op heel veel momenten met jou in contact. Meer dan je misschien bij stilstaat. Als ze een bestelling doen, als ze jouw klantendienst contacteren voor een vraag of haar product of met een klacht, als ze een factuur krijgen, als ze die factuur willen betalen, als ze zich realiseren dat jij misschien ook een oplossing kan bieden voor een ander probleem dat ze hebben, als ze jouw aanbevelen aan een collega, als hun neef bij jou een vakantiejob wil doen,… Op al die momenten communiceer je bewust of minder bewust met je klanten. En op veel van

Lees meer »
Blog
Filip

Recruteren = instroom x conversie

In tijden van ‘war for talent’ (hoewel ik geen fan ben van de benaming) wordt er meer geïnvesteerd in recrutering & (hopelijk ook) in groei en behoud van mensen. En laat HR nu net een van de domeinen zijn waar heel wat digitale innovatie mogelijk is! Een recruteringsbeleid start steeds met een duidelijk zicht op wat waarde crëert, en dat is het product van de instroom x de conversie. Ofte: hoeveel kandidaten komen bij jou terecht om te solliciteren en welk percentage daarvan gaat effectief bij jou aan de slag. Dat betekent niet alleen dat je als kandidaatgerichte HR professional

Lees meer »
Blog
Filip

Is jouw KMO klaar voor digitale innovatie?

Als KMO op de digitale snelweg. Heel wat KMO’s staan misschien niet stil bij hoe digitale tools hun kunnen laten groeien. Door tijdrovende taken te automatiseren, door medewerkers eenvoudiger te laten communiceren met klanten en onderling, door gerichter en persoonlijker met klanten om te gaan,… Andere bedrijfsleiders of HR verantwoordelijken overschatten misschien de complexiteit. JOINED! Digital helpt jullie graag af van jullie koudwatervrees met een “starterskit digitalisatie voor KMO’s”. We maakten een overzicht van de type toolings die je alvast terug bij de tijd brengen. Interne communicatie Beginnen met digitale toolings die je interne processen ondersteunen voelt voor de meesten

Lees meer »
Blog
Filip

Het nieuwe werken

Het Nieuwe Werken (HNW), hét arbeidsorganisatieconcept waar iedereen tegenwoordig de mond van vol heeft. Maar wat is het nu, waarom zou je er als organisatie mee aan de slag moeten en hou de je dat dan juist? Het nieuwe werken? Het nieuwe werken is een organisatieconcept waar tijds-en plaats onafhankelijk werken centraal staat. Er zijn ondertussen al heel wat cases en onderzoeken die aantonen dat hierdoor en de productiviteit omhoog gaat (=bedrijf blij) en de werknemer meer tevreden is. Een echte win-win dus. En we moeten daar niet flauw over doen, net zoals elke organisatieconcept heeft ook HNW zo zijn voor–

Lees meer »
Blog
Filip

Digitaal procesdenken

Als je er even begint over na te denken is de lijst aan grote en vooral kleine processen in elke organisatie schier oneindig. En veel ervan zijn in het beste geval ondersteunende processen, die niet direct waarde genereren voor de klant: Ingeven van bonnetjes voor onkostennota’s Bijhouden vakantiedagen, verlofaanvragen en goedkeuringen Tenderdossiers, RFP’s, RFQ’s,… samenstellen. Allerhande goedkeuringsflows op papier (budgetten, persberichten,…). Afspreken wie deze week de bedrijfsfrigo bijvult of wie welke drankjes heeft genomen. Opvolgen leveranciers of betalingen. … Al deze zaken digitaliseren met bijvoorbeeld workflow tools levert al snel gigantische tijdswinsten op. En die kan je ongetwijfeld veel nuttiger

Lees meer »
Blog
Filip

To CRM or not to CRM

Verschillende schriftjes van jouw salesteam, 50 verschillende excels, en business cards die in het beste geval ergens in een doos op kantoor liggen: Liggen al jouw klantengegevens ook verspreid? Droom je van echt klantgerichte communicatie op maat van elke individuele klant? Dan is beginnen met een CRM (customer relationship management) oplossing het startpunt. Wat doet een CRM voor jou? Alle data op één plek. Iemand die op vakantie vertrekt, betekent niet direct een drama voor je klant. Want iedereen in het bedrijf heeft snel een overzicht van wie elke klant is, wat hij nodig heeft & wat haar geschiedenis met

Lees meer »