Digitaal communiceren met klanten.

Jouw klanten komen op heel veel momenten met jou in contact. Meer dan je misschien bij stilstaat. Als ze een bestelling doen, als ze jouw klantendienst contacteren voor een vraag of haar product of met een klacht, als ze een factuur krijgen, als ze die factuur willen betalen, als ze zich realiseren dat jij misschien ook een oplossing kan bieden voor een ander probleem dat ze hebben, als ze jouw aanbevelen aan een collega, als hun neef bij jou een vakantiejob wil doen,…

Op al die momenten communiceer je bewust of minder bewust met je klanten. En op veel van die momenten kan je zorgen dat klanten de informatie krijgen op de manier en het kanaal dat hen het beste uitkomt én tegelijkertijd zorgen dat jouw medewerkers hun kostbare tijd inzetten op klanten-interacties die echt meerwaarde creëeren.

 

Enkele voorbeelden?

  1. Een digitale nieuwsbrief. Jij bent de expert in jouw domein, en vaak hebben jouw klanten ook net nood aan die expertise om hun job beter te kunnen uitvoeren. Als je die (gesegmenteerd) aan de juiste klanten kan bezorgen krijg je gegarandeerd loyale klanten.
  2. Geautomatiseerde standaard vragen beantwoorden. Met bijvoorbeeld chatbots, forms,… hangt jouw klant niet vast aan de openingsuren of bereikbaarheid van jouw mensen. Een duplicaat van een factuur, een geplande leveringsdatum,… opvragen.
  3. Boekingen, afspraken & bestellingen automatiseren met een webshop of planning tools. Voor veel ondernemingen is het inplannen of aannemen van veelal standaard dingen (van de afspraak bij de kapper, het newbizz gesprek met jouw salespersoon tot het ingeven van bestellingen van goederen) een tijdrovende bezigheid die niet echt veel waarde voor klanten creëert en die eenvoudig geautomatiseerd kan worden.
  4. Luisteren naar klanten en opbouwen van klantenfeedback. Met eenvoudige online forms of volledig geintereerd met je crm systeem. Je klanten echt leren kennen is dé garantie op een toekomst met groei voor je onderneming.

Klaar om digitaal te innoveren?

Klantencommunicatie implementatie

Typisch traject

Customer journey

Welke touchpoints met klanten heb je en waar kan je echt het verschil maken? Op basis van een customer journey analyse bepalen we te kiezen toolings.

Selectie van tool

Testen van een short list van tools om te kijken welke het beste aansluit bij de requirements en het beste aanvoelt.

Setup

Customizen van alle velden, inladen van data. Niet het leukste werk, maar eentje die heel veel waarde genereert!

Adoptie & gebruik

In gebruik nemen van een tool is zoveel meer dan op de knop drukken. Het begint al van in fase 1 met toekomstige gebruikers betrekken en nu begint het echte werk met trainen en aanpassen op basis van de eerste feedbacks.

Klaar om digitaal te innoveren?

0
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Share
Share on facebook
Share

Steeds op de hoogte van nieuws?

Schrijf je dan nu in. Ongerust over SPAM? Don’t be!

Digitale tips & tricks?

Dat kan, schrijf je in op onze maandelijkse mailing Traag Digitaal.