Blog
Filip

Telewerken Cheat Sheet

Ok, telewerken to the rescue volgens onze overheden. Maar hoe begin je eraan als je daar als KMO nog niet op ingezet hebt? Een snelle ‘first aid’ om telewerk mogelijk te maken.

Lees meer »
Blog
Filip

Shopify quick setup

Digitaal aan je verkoopskanalen toevoegen blijkt nu nog belangrijker dan ooit. JOINED! Digital steekt de handelaars en KMO’s graag een handje toe met een complete gids om binnen enkele uren te starten met online verkopen. Corona tijden of niet, een win voor jou en je klanten.

Lees meer »
Collaboration
Blog
Filip

Asana Vs. Monday.com

Asana.com en Monday.com zijn 2 van de meest gebruikte team work management/project management tools. En met reden. Asana timmert al jaren gestaag aan de weg. Monday.com is the ‘newer kid on the block’. We zetten ze tegen elkaar. We kijken naar de betalende versies om een oordeel te vellen. functionaliteiten Je zoekt natuurlijk een team work/project management tool om efficiënter, effectiever en met meer fun samen te werken. Dus functionaliteiten als due dates, team notifications, time frames, gantt views (of team views), task lists, GTD functionaliteit, forms, comments, voting en mobiele applicaties zijn key.

Lees meer »
e-commerce
Blog
Filip

Shopify opzetten voor B2B in België en Europa.

Met oplossingen als Shopify & WOOcommerce is het opzetten van een e-commerce site gemakkelijker dan ooit. Maar in praktijk komen er heel wat zaken bij kijken, bijvoorbeeld het opzetten van je webshop zodat je BTW regime correct loopt. Daar merk je al snel dat die tools gemaakt zijn in de V.S. en we hier in Europa/België toch met wat specifieke elementen zitten, zeker als je internationaal werkt en zowel particuliere als B2B klanten hebt. In deze blogpost leggen we uit hoe je BTW regime en shipping snel en correct opzet voor de Belgische e-commerce shops die Shopify gebruiken. We werken

Lees meer »
workOS
Blog
Filip

Work OS

Work OS of Work Operating System. Nog nooit van gehoord? Logisch, want de term is net gepitched door Monday.com, één van de bekendere team management & productiviteit tools (passend in het rijtje naast bijvoorbeeld een Asana). Een Work OS is een (uiteraard cloud-based) software platform waar teams specifieke workflows en apps op bouwen. Het verzamelt informatie van externe tools, helpt teams communiceren binnen een context en brengt alle workflows samen in één plaats. In heel wat ondernemingen en teams worden heel wat verschillende applicaties gebruikt. Sommige van die tools overlappen deels in functionaliteit en er zijn vooral veel ‘gaten’ tussen al die

Lees meer »
Blog
Filip

De 10 stappen richting digitale innovatie

Digitale innovatie. Je onderneming laten groeien door digitale technieken, tools, innovaties,… in te zetten. Hoog op het lijstje van heel wat ondernemers en elke boardroom. Wij geven je een plan van aanpak om je ideeën om te zetten in praktijk. What’s in a word? Digitaal innoveren. Alleen innoveren al is een buzzword dat heel wat ladingen kan dekken. Wij maken het graag simpel en houden het op: dingen anders doen. In de meest brede zin van het woord. Innovatie is zeker (niet altijd) dingen verzinnen in de Research & Development (R&D) zin van het woord. Meestal gaat het eerder om

Lees meer »