Verschillende schriftjes van jouw salesteam, 50 verschillende excels, en business cards die in het beste geval ergens in een doos op kantoor liggen: Liggen al jouw klantengegevens ook verspreid?
Droom je van echt klantgerichte communicatie op maat van elke individuele klant? Dan is beginnen met een CRM (customer relationship management) oplossing het startpunt.
Wat doet een CRM voor jou?
- Alle data op één plek. Iemand die op vakantie vertrekt, betekent niet direct een drama voor je klant. Want iedereen in het bedrijf heeft snel een overzicht van wie elke klant is, wat hij nodig heeft & wat haar geschiedenis met jouw bedrijf is.
- Altijd bij de hand. Of het nu onderweg op je smartphone is, of ergens op een laptop in jouw favoriete koffiebar, je hebt je data altijd bij de hand.
- Laat je toe om klanten echt individueel te benaderen. Dat zegt iedereen al jaren, maar dat betekent wel dat je van een klant meer wil weten dan enkel zijn naam en contactgegevens. Je wil misschien weten of ze fan is van voetbal, welke producten ze allemaal in het verleden gekocht heeft, welke artikels ze leest in jouw nieuwsbrief, welke andere klanten ze heeft aangebracht. En dat betekent heel veel data die toch gemakkelijk toegankelijk is.
CRM implementatie
Typisch traject
Business Case
Waarom wil je een CRM implementeren? Wat wil je er uit halen? Wie zijn de gebruikers en wat zijn de kosten en opbrengsten?


Needs mapping
- Welke zijn de entiteiten die je wil opvolgen in je CRM?
- Wat zijn de use cases?
Selectie van tool
Testen van een short list van CRM tools om te kijken welke het beste aansluit bij de requirements en het beste aanvoelt.


Setup
Customizen van alle velden, inladen van data. Niet het leukste werk, maar eentje die heel veel waarde genereert!
Adoptie & gebruik
In gebruik nemen van een tool is zoveel meer dan op de knop drukken. Het begint al van in fase 1 met toekomstige gebruikers betrekken. Na de lancering begint het echte werk met trainen en aanpassen op basis van de eerste feedback.
