e-commerce

Gimber

e-commerce & worldwide sales crm

De uitdaging

Gimber groeit. Met een innovatief fysiek product de wereld veroveren. Dat doen ze.

En zo explosief groeien betekent sales in verschillende landen gealigneerd houden, nieuwe saleskanalen opzetten, bestaande klanten vlot laten switchen tussen online & offline verkoop. Maar ook doelgerichte marketing, efficiente sales, fullfilment & loyalty processen.

De aanpak

Gimber is een jong groeibedrijf, dus er waren nog zo goed als geen beschreven processen. We gingen dan ook co-creatief met de zaakvoerder, het marketing team én de sales mensen aan de slag om niet enkel de requirements (as such) naar boven te krijgen, maar onmiddellijk de processen heel wat te professionaliseren.

Exact online was de bestaande ‘architectuur’ en integratie hiermee vanuit bv. facturatie luik was dan ook noodzakelijk. Requirements werden op basis hiervan geinformatiseerd.

Enkele toolings werden getest op de requirements. We werkten echt met hands-on MVP’s om enkele toolingscenario’s in praktijk te testen. Daarin probeerden we steeds heel aandachtig te zijn voor de verhouding ‘out of the box functionaliteit’ vs custom development.

Het implementatietraject werd door JOINED! begeleid vanuit een echt mixed team. Interne Gimber specialisten (op design, op finance,…) werkten samen met een externe development partner

INTERVIEW MET GIMBER

Stel je bedrijf even voor.
Gimber is een jong bedrijf dat een biologisch, alcoholvrije drank genaamd GIMBER N°1 produceert en verkoopt.
GIMBER kan gebruikt worden om een pittige cocktail of thee te maken.
In enkele jaren zijn we gegroeid van een bedrijfje met enkele werknemers naar een internationaal bedrijf met werknemers over een groot deel van Europa.
De hoofdzetel van Gimber bevindt zich in Tubize.

Wat was de uitdaging waar jullie voor stonden?
Een snelle groei betekende ook dat we op korte tijd digitaal moesten uitbreiden. Er was nood aan allerhande nieuwe functionaliteiten.
Het was onduidelijk welke tools deze functionaliteiten konden ondersteunen.

Wat zochten jullie als digitale oplossing?
We hadden een uitgebreid pakket aan nieuwe tools nodig, waaronder een CRM en campaigning software.
Er is een groot aanbod op de markt vandaag. We hadden nood aan expertise om hierin een keuze te maken en ons te begeleiden in de opzet ervan.

Wat bracht de digitale oplossing als toegevoegde waarde?
We hebben vandaag een gestructureerde CRM met gekoppelde mailing software. Dit is cruciaal aangezien we werken met een internationaal sales team en een gecentraliseerd marketing team.

Hoe kon JOINED! digital hier in ondersteunen?
Joined! adviseerde ons bij het in kaart brengen van de nodige onderdelen van het digitale park en het installeren van deze software pakketten.

INTERVIEW MET GIMBER - Stel je bedrijf even voor. Gimber is een jong bedrijf dat een biologisch, alcoholvrije drank genaamd GIMBER N°1 produceert en verkoopt. GIMBER kan gebruikt worden om een pittige cocktail of thee te maken. In enkele jaren zijn we gegroeid van een bedrijfje met enkele werknemers naar een internationaal bedrijf met werknemers over een groot deel van Europa. De hoofdzetel van Gimber bevindt zich in Tubize. - Wat was de uitdaging waar jullie voor stonden? Een snelle groei betekende ook dat we op korte tijd digitaal moesten uitbreiden. Er was nood aan allerhande nieuwe functionaliteiten. Het was onduidelijk welke tools deze functionaliteiten konden ondersteunen. - Wat zochten jullie als digitale oplossing? We hadden een uitgebreid pakket aan nieuwe tools nodig, waaronder een CRM en campaigning software. Er is een groot aanbod op de markt vandaag. We hadden nood aan expertise om hierin een keuze te maken en ons te begeleiden in de opzet ervan. - Wat bracht de digitale oplossing als toegevoegde waarde? We hebben vandaag een gestructureerde CRM met gekoppelde mailing software. Dit is cruciaal aangezien we werken met een internationaal sales team en een gecentraliseerd marketing team. - Hoe kon JOINED! digital hier in ondersteunen? Joined! adviseerde ons bij het in kaart brengen van de nodige onderdelen van het digitale park en het installeren van deze software pakketten.