experience design tools
Persona Canvas
Vertrek altijd van je klant. Of dat nu gaat over een kandidaat, een gebruiker van een tool, een reseller, een B2B of een B2B klant.
En toch is dat in praktijk niet zo makkelijk. Personae helpen jou om in de huid van een specifieke doelgroep te kruipen en zo te werken aan je klantgerichtheid.
Download nu gratis jouw persona canvas.
De elementen
naam
Je persona maakt jouw ‘anonieme’ klant menselijk en tastbaar. Ze verdient dan ook een naam.
beschrijving
Beschrijf je persona zo gericht mogelijk: uiterlijk, geslacht, wat zijn haar hobbies, hoe ziet haar gezin er uit, hoe oud is ze,…
Probeer haar gerust ook te tekenen.
wat probeer ik te bereiken
Wat probeert jouw persona te bereiken. Vanuit haar perspectief en in haar woorden.
En neen: “Jouw product of dienst kopen” is geen doel voor de gemiddelde klant.
wat motiveert me
Wat zijn de touchpoints, de communicaties, de interacties en elementen in relatie tot jouw product of dienst die jouw persona vrolijk van wordt…
wat demotiveert me
… en waar krijgt ze de kriebels van, welke zaken werken net irritaties op?
meta informatie
Een persona maak je op een bepaald moment, voor een bepaalde service, een productidee, een segment,… dus dat jou je best bij.
SHAREN IS CAREN
Hoe meer mensen aan de slag gaan, hoe beter de wereld wordt.
Download de persona canvas
Ga met jouw team aan de slag om de personae van jouw klanten te maken.
Je kan onmiddellijk de download starten.