experience design tools

Blueprint mapping Canvas

Proficiat, je hebt met journey mapping jouw waardepropositie beter, sneller, duurzamer,… gemaakt. Maar nu wil je wel zorgen dat je die ook bij klanten, kandidaten krijgt. Een journey oefening zonder ook te zorgen dat je deze kan ‘opleveren’ is zinloos. De blueprint map helpt je om te zorgen dat je jouw nieuwe manier van aanpakken ook in jouw processen verankert.

Download nu gratis jouw blueprint mapping canvas.

De elementen

physical evidence

Met welke elementen komt een gebruiker in contact als hij jouw dienst of product gebruikt? Het product zelf, de eigenschappen, de mensen die het verkopen, het leveren, jouw website, communicatie-vormen,… Deze kunnen ook van derde partijen of de gebruiker zelf zijn.

user action

Welke acties moet de gebruiker ondernemen om verder te kunnen gaan in het proces/gebruik?

front office

Welke mensen of geautomatiseerde processen gaan rechstreeks in interactie met de gebruiker en welke informatie hebben ze nodig?

back office

Welke mensen of processen gaan niet rechstreeks in interactie met de gebruiker, maar moeten wel in actie komen voor de gebruiker verder kan? Welke informatie hebben ze nodig?

opportunities

Now the fun part begins: Denk na welke processtappen je anders kan inrichten. Dit kan over efficiëntie gaan, over effectiviteit, over innovativiteit,…

gericht

Een blueprint is altijd in functie van een bepaalde journey. Dus die moet je eerst duidelijk hebben. Op niveau van je processen wil je natuurlijk alles laten samenkomen, dus werk hier bijvoorbeeld met verschillende kleuren van post-its om te kijken waar je de investering wil maken om je proces te differentiëren.

SHAREN IS CAREN

Hoe meer mensen aan de slag gaan, hoe beter de wereld wordt.

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Blueprint zoom

Download blueprint mapping canvas

Ga met jouw team aan de slag om de reis van jouw klanten te maken.

Je kan onmiddellijk de download starten.